moontje.reismee.nl

Kerst en Oud&Nieuw in the middle of nowhere

Morgen is het 3 maanden geleden dat mijn reis begon. Vreemd, want het voelt al zoveel langer! De week met de Jumbo en de reis langs de oostkust lijken alweer heel ver weg, terwijl de afgelopen 2 weken op Leconfield voorbij zijn gevlogen. Het is vandaag 2 weken geleden dat ze me oppikten vanaf het treinstation en het is vandaag de eerste keer sindsdien dat ik in Tamworth ben. Tamworth is een stadje waar je normaal gesproken zou stoppen voor een paar kleine dingen, maar vervolgens dezelfde dag nog door zou rijden richting je bestemming. Het leuke is dat ik hier precies op het juiste moment ben. Tamworth staat namelijk bekend om het Country Music Festival. De maand januari staat compleet in het teken van dit festival, wat hier in de tweede helft van januari wordt georganiseerd. Muziek, dans en volgeboekte hostels zijn het gevolg! Onze eerste school van dit jaar start op 17 januari, dus als we aan het eind van deze week op vrijdag met z'n allen naar Tamworth gaan is het feest in volle gang. Een leuk vooruitzicht! Tot die tijd kom ik waarschijnlijk niet meer in town. Vandaag zijn we voor het eerst in 2 weken in town en de bedoeling is om inkopen te doen voor de komende 5 weken, waarvan we de eerste week gewoon met z'n achten zijn (Tim&Courtney, de eigenaars, Amberley&Justin, de vaste werknemers, en Gina, Kevin, Graham & ik, de backpackers). De tweede week komt er voor 3 dagen een familie om te rijden en de derde, vierde en vijfde week hebben we scholen, waarvan in ieder geval de eerste al volgeboekt is (20 man). Kan je nagaan hoeveel eten ze nu in willen slaan!

De afgelopen 2 weken hebben Gina, Kevin, Graham & ik eigenlijk ook een beetje vakantie gehad. De meeste dagen moest er wel wat gewerkt worden, maar niet veel. Ruim een week zijn we echt met z'n vieren geweest, dan was het voornamelijk uitslapen, voor de dieren zorgen, wat werk doen, lekker eten maken en films kijken. Ook kerst hebben we met z'n vieren gevierd. Amberley was zo lief om een cadeau voor ons achter te laten, dus op Christmas Day hadden we een cadeau om uit te pakken! Kerstmuziek, kerstdvd's, lekker eten en partycrackers waren ons kerstcadeau dit jaar! Ik moet zeggen, als je met z'n vieren zoiets uitpakt en vervolgens koekjes gaat versieren, dan krijg je eindelijk een beetje een kerstgevoel!

Oud&Nieuw was wel heel vreemd om hier te vieren. 's Avonds hebben we een (hele niet boeiende) dvd gekeken, met gevolg dat iedereen tegen het einde van de film om 23:15uur half lag te slapen. Maar zo wil ik het nieuwe jaar niet ingaan! Maar we hebben elkaar wakker gehouden en tegen middernacht ons laatste bier aangebroken, de radio aangezet en met onze partycrackers zijn we toch nog soort van knallend het nieuwe jaar in gegaan! Daarna badkleding aan en een nieuwjaardsuik genomen in de dam! Er was helaas geen vuurwerk te zien, maar deze ervaring met een geweldig mooie sterrenhemel maakten een boel goed! Daarna hebben we tot 4uur kaartspelletjes zitten doen, ons eigen feestje zullen we maar zeggen. ;)

Dit jaar is het harde werken begonnen. Schoonmaken, opruimen, spinnewebben weghalen, wassen, vegen, auto wassen, onkruid wieden, fruit plukken en tussendoor af en toe even een duik nemen in de dam, want opeens is de Australische zomer hier begonnen! Heel raar hoe het weer plotseling is omgeslagen. De eerste avond dat ik hier terug was hebben we een film gekeken met dikke truien aan en een deken over ons heen, en ik sliep die nacht onder 5 dekens, en dan nog was het niet warm. Nu is het overdag bloedheet en als je niet hoeft te werken en uit wil slapen heb je pech, want zodra 's ochtends om 8:30uur de zon over de heuvels is brand je je bed uit. Hoger in de bergen blijkt er nog steeds meer regen te vallen, want de weg naar Tamworth is nog steeds niet helemaal watervrij. Maak jullie geen zorgen, ik hoorde dat Queensland bijna compleet onder water staat, maar dat is nog een paar honderd kilometer boven waar ik zit. Voorlopig hebben wij daar dus nog geen last van. Mocht het echt zo erg worden, dan hebben wij altijd nog de paarden om de creek mee over te steken! Ik hoorde ook dat ze in de omgeving van Adelaide en Melbourne bosbranden hebben. Daar zou ik hebben gezeten als ik hier nu niet was geweest. Raar land dit, maar het land bevalt me wel. :)

Reacties

Reacties

Nicole

Je bent een topper!! Ik spreek je snel!!

Iris

Goed om weer even van je te lezen!
Had al wel snel opgezocht waar Queensland ook alweer lag en zag toen allerlei bekende namen, die al weer weken geleden in je verhalen voorbij waren gekomen. Maar toch fijn om te lezen dat je droge voeten hebt!
Net een werkgroep lang legitieme porties zitten te berekenen en waar de tekorten te halen. Kerstvakantie is er een beetje bij ingeschoten en dit was ook erg prettig ;)
Maar ja, eerste 2 weken van februari wel vrij om te niksen en mn scriptie te doen...
Je wil zeker niet even ruilen???

Have fun daar in the middle of nowhere!
xx Iris

ps. Hoe groot zijn die koelkasten en vriezers dan wel niet met zoveel boodschappen? ;)

IngepingXx

Ha die Moon.
We zijn iedere keer weer onder de indruk van al je belevenissen...en regelmatig sprakeloos van je foto's!!
In één woord GEWELDIG. Nog een leuk berichtje van hiero: we halen vanavond een jonge kat op... Lieve Moon, blijf je lekker suf genieten! Tot ziens&zoens, Herbert&Inge.

Eveline Groeneveld

Hoi. Annemoon,
Lees iedere keer met veel plezier je reisverhalen.
Toch weer tussen de paarden,Het zal wel in je bloed zitten.
Zie je moeder regelmatig.en goh het gaat natuurlijk vaak over jou.
De tijd gaat snel en voordat je er erg in hebt,zie je je ouders weer.....

Nog veel plezier en ik kijk uit naar het volgende verhaal
Lieve groet eveline Gr

IngepingXx

Ha die Moon.

Inmniddels al natte voeten gekregen of hoe zit dat? Je hebt wel een "mooi" jaar uitgezocht om Aussie te worden... Ach, elk nadeel heb z'n voordeel: "Je wint beslist de miss-wet-tshirt wedstrijd...."
Hier wordt de keet een beetje verbouwd door dat kleine monstertje! Erg lief, als hij slaapt... Ha,ha...
Geniet ze en tot horens,
Herbert&Inge.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!