moontje.reismee.nl

Na regen komt zonneschijn!

Dag lieve allemaal!

Wist je dat:
* Australie zo groot is dat elke staat een ander klimaat heeft?
* 1 keer in de 7 a 8 jaar de wind zorgt voor een natte zomer?
* Wij waarschijnlijk (zoals de locals zeggen) het verkeerde jaar hebben uitgekozen om naar Aussie te komen?
* Er door het weer de afgelopen weken een aantal plannen van ons letterlijk in het water zijn gevallen?
* Vrienden van ons zo ongeveer zijn weggewaaid met de tent op Fraser Island, waarna wij maar besloten hebben daar niet te gaan kamperen, maar gewoon een dagtour te maken?
* Het hoogtepunt van Fraser Island Lake McKenzie is?
* Lake McKenzie een geweldig groot meer is met bronnen eronder en water dat zo onvoorstelbaar helder is dat je het zelfs kan drinken?
* Dit een verademing is als je gewend bent tijdens het zwemmen altijd zout of chloor op je lippen te proeven?
* We tijdens ons bezoek aan Lake McKenzie zelfs even zon hebben gehad?
* Andere indrukwekkende dingen van Fraser Island de kreekjes, het scheepswrak en het rijden met 100 km/u over het strand zijn?

Na Fraser zijn we doorgereden naar Tin Can Bay, vanwaar we een dagje naar Rainbow Beach zijn geweest. Erg klein plaatsje, maar wel mooi strand en mooi uitzicht als je een stukje loopt!
De volgende ochtend in Tin Can Bay dolfijnen gevoerd! Erg commercieel was het wel, maar toch leuk om een keer gedaan te hebben. De dolfijnen pakken de vis heel voorzichtig van je aan, erg lief.

Wist je dat:
* We na het voeren van de dolfijnen zijn doorgereden naar Noosa, waar we erachter kwamen dat ons luchtbed lek was?
* We toen van 2 hele aardige Duitse jongens een nacht een luchtbed hebben kunnen lenen?
* Onze tent wel wind-proof, maar niet helemaal regen-proof bleek te zijn?
* We in Noosa tevergeefs hebben gewacht op mooi weer om een 3-daagse kano-tour te gaan maken?

Vanuit Noosa zijn Eef en ik een dagje samen naar Steve Irwin's Australia Zoo geweest. Steve en zijn werk worden daar onwijs in ere gehouden, best mooi om te zien! In de zoo hebben we een koala en een slang mogen 'aaien', die laatste zijn niet zo glibberig als je denkt! verder hebben we een olifant gevoerd, dat ging zo snel dat we nauwelijks foto's konden maken! Ook zijn er een paar gebieden in de zoo waar de kangoeroes en de walibies loslopen, je kan ze gewoon voeren of naast ze gaan zitten. We hebben dus even goed gechilled met skippy ;) Ook hebben we nog een paar shows gezien, waarbij de crocs natuurlijk voorbij kwamen, maar ook hele mooie vogels een geweldige show hebben neergezet. We hebben ook met onze eigen ogen gezien hoe mak tijgers kunnen zijn. De tijgers liepen als makke lammetjes achter de verzorgers aan en deden allerlei indrukwekkende dingen. Het geheim? Volle melk! Jaja, melk is goed voor elk!

Wist je dat:
* We in Noosa ook nog een vriendin van de Jumbo hebben opgezocht?
* We een paar dagen later in Brisbane ook met een vriend van de Jumbo hebben afgesproken?
* Het heel leuk is hoe iedereen een compleet andere kant op is gegaan maar toch dezelfde plaatsen aandoet en je elkaar tegen blijft komen?
* We in Brisbane zijn blijven hangen om, jaja, je raadt het al, te wachten op het mooie weer?
* Dit mooie weer niet is gekomen, dus we ons plan om naar Stradbroke Island te gaan hebben opgegeven en zijn doorgereden naar Surfers Paradise?
* Surfers Paradise het Lloret de Mar van Australie is?
* We het hier na 1 avond wel gezien hadden?
* We de volgende dag zijn doorgereden naar Byron Bay?
* We helemaal gelukkig waren toen we in Byron Bay over het strand naar het centrum liepen en de zon opeens begon te schijnen?
* Ik in Byron Bay mijn allereerste strand-dagje van Australie heb gehad?
* De zon erg bevorderlijk is voor de sfeer in de groep?
* We nu in Byron Bay in een hostel zitten met 4 vrienden, waarvan 2 van de Jumbo?

Vanmorgen ging om 4:15 uur de wekker. In Byron Bay staat een vuurtoren op het meest oostelijke punt van Australie. Hier zijn we heen gereden en hebben we de zonsopkomst bekeken. Gelukkig was het droog en hebben we heerlijk in stilte gekeken naar de zon die opkwam. Als je om je heen keek zag je klipgeiten over de kliffen lopen en beneden speelden de dolfijnen in de golven. Erg mooi en rustgevend om te zien. Dit is waarvoor ik hierheen ben gekomen!!

Morgen ga ik alleen met de bus terug naar Brisbane en dan door naar Tamworth. Hier begint maandag mijn Jackaroo & Jillaroo School (ook wel cowboycursus). Daar heb ik echt onwijs veel zin in. Ik mis het om dieren om me heen te hebben, dus ik kan de komende week mijn hart weer even ophalen.

Wist je dat:

*We Queensland uit zijn, waardoor het tijdsverschil met Nederland nu 10 uur is?
* Na regen echt zonneschijn komt?!

Ik hoop dat met jullie alles goed gaat!
Liefs!

Reacties

Reacties

Jan

Wist je dat:
ik toevallig vanmorge lag te denken hoe zal het met Anne-monique zijn?
Leuk om weer wat van je te lezen.
Byron bay vond ik ook echt een heel mooi plaatsje het is eigelijk wat je bij de naam surfers paradise verwacht.
Succes met je Jackaroo & Jillaroo School schijnt wel een echte mannen wereld te zijn.
Ik hoop met je mee op Zon.
Heel veel plezier nog!!!!!
kus

caroline

Kan niet wachten op je verhalen van de Jackaroo & Jillaroo School! Ik zou zooooooo graag met je mee willen.
Stoer dat je dat in je eentje gaat doen.
Heel veel plezier en hou me op de hoogte!
You go girl!
xx Caroline

Iris

Hier ook weinig zon, vooral sneeuw en koude wind.
Maar de paar zonnestralen zal ik doorsturen naar jou!
xx

Kimberley

Jeeeh weer een verhaaltje van Moontje! Ik dacht deze week aan je, je hebt het aangevoeld ;)
Super leuk allemaal joh! Wat doen jullie veeeeeel daar! Gelukkig duurt het wel effe voor je heel Australie door bent ;)
Liefs vanuit een wit/grijs/glibberig Nederland.

marit

wist je dat..
het hier sneeuwde?
en dat ik naar een concert ga van onze grote vriend(:
laat je weten hoe het was!
enjoy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!