moontje.reismee.nl

WHAAAAAAA I'M IN SYDNEY!!!

WHAAAAAAA I'M IN SYDNEY!!!

Dat is zo ongeveer het gevoel waar ik al een week mee rondloop. Het begon allemaal op het moment dat we vorige week zaterdag aan het landen waren en ik door het raam van het vliegtuig heen het Opera House kon zien. De gevreesde douane viel 100% mee, we werden zelfs geconfronteerd met de onwijs vriendelijke Aussies! Heel grappig, Eef en ik hadden de bagage, waren gecontroleerd en liepen door de laatste poortjes heen, toen een zeer aantrekkelijke Aussie van de douane ons begroette met een knipoog en een vriendelijk: 'Welcome to Australia ladies, see ya later!' Zodra hij buiten gehoorsafstand was keken we elkaar aan en schoten keihard in de lach: als dit Australie is, laat dan maar komen!!

Op het vliegveld werden we opgewacht door het Australische team van Australian Backpackers, compleet in carnavalsstijl (voorproefje op het eindfeest). We gingen de bus in en reden meteen naar een van de mooiste uitzichtspunten van Sydney, met uitzicht op de haven, het Opera House en de Harbour Bridge! Daar werd ik zo ongeveer uitgelachen omdat ik alleen maar liep te stuiteren! Foto'tje hier, foto'tje daar, WOW, wat het is het hier mooi! WHAAAA I'M IN SYDNEY, FINALLY!!!!

De eerste avond meteen flink ingewijd met een feestje en Australische muziek, super gezellig en de genante-foto-contest is meteen flink van start gegaan! WHAAA!!!
De 'WHAAAAA-momenten' zijn de dagen daarna nog vaak voorgekomen. Vorige week zondag zijn we bijvoorbeeld gaan wandelen door een van de geweldig mooie en grote parken van Sydney, echt bizar hoe groen deze stad is! We hebben een groepsfoto voor het Opera House gemaakt en zijn daarna een havencruise gaan maken op een partyboot. Gedurende 4 uur was het eten, drinken, feesten, veel foto's maken van het Opera House en de Harbour Bridge waar we wel 4 keer onderdoor zijn gevaren, kijken naar de zonsondergang, iets te fanatiek zijn met me opgeven voor rare spelletjes (tsja, stuitermomentje) en af en toe even naar het dak toe rennen om daar te staan en rond te kijken en te denken, WOW, IK BEN ER EINDELIJK! Echt raar om zo lang ergens naar toe te leven, zo graag hierheen te willen en er nu eindelijk te zijn, heel onwerkelijk. Ik ben ook echt af en toe even naar de meiden toegelopen om te zeggen: realiseren jullie je eigenlijk wel dat we op dit moment staan te feesten op een partyboot in de haven van Sydney met uitzicht op het Opera House en dat we NU onder de brug doorgaan!? Volgens mij realiseerden ze zich dat nog niet helemaal ;)

Verder de afgelopen week lekker uit eten geweest, lekkere Aussie BBQ gehad, zelfs kangoeroe geproefd (jaja, tis vast zielig, maar ik moest t toch een keer proberen), veel gelopen en veel van de stad gezien. Dinsdag zijn we wezen surfen, dat was ook heel gaaf en nog een stuk lastiger dan ik dacht! Met hulp van een van onze surf-dudes lukte het wel om te staan, maar meestal lag ik 2 seconden later alweer in het water! Veel meiden hadden het al snel gezien omdat het niet zulk lekker weer was, maar Lucie en ik hebben het echt nog lang volgehouden, of we konden het gewoon niet uitstaan dat het zonder hulp niet lukte, haha! Ik heb er wel een blauwe plek zo groot als een slipper aan overgehouden... die golven hebben meer kracht dan je denkt! Maarja, no worries!

Een ander hoogtepunt was absoluut de Blue Mountains. Voor de Aussie-experts onder jullie: we zijn in Katoomba geweest, hebben 2 wandelingen gemaakt, waarvan 1 vlak bij de Three Sisters en we hebben heel veel mooie plaatjes geschoten! Het is zo groot daar, dat is echt onvoorstelbaar. Mooi uitzicht, mooie blauwe gloed, mooie watervallen af en toe en veel trap op - trap af lopen... gelukkig ging dat bij mij redelijk omdat de spierpijn van het surfen meeviel! We hebben zelfs onze eerste giftige slang in het wild gezien! Helaas in de Blue Mountains zelf geen kangoeroes gezien, maar op de terugweg vlak bij Sydney nog wel ergens! WHAAAAAA! De Blue Mountains zijn zelfs zo goed bevallen dat Eef, Gijs en ik gister nog een dag terug zijn gegaan. We hebben vanuit Sydney de trein gepakt en hebben in Katoomba gevraagd waar we het beste heen konden omdat we al een paar dingen hadden gezien. We werden verwezen naar de Wentworth Falls. Daar hebben we een wandeling uitgekozen van 4-5 uur waarbij de eerst een heel stuk moesten dalen, langs ontzettend veel mooie watervallen. Afgelopen zaterdag blijkt het zelfs te hebben gesneeuwd, dus veel water voor de watervallen, WOW!! Daarna hebben we een heel stuk halverwege de kliffen gelopen, onwijs gaaf! Ik was wel erg blij met mn goeie wandelschoenen en ook heel erg blij met m'n goeie camera (thanks mam en pap!)!! We zijn gaan lunchen bij een mooie grote waterval en we hebben daar lekker zitten/liggen relaxen in het zonnetje. Dat was echt genieten, zo mooi daar, je voelt jezelf gewoon rustig worden! Al met al een top dag met z'n 3en! We hebben ook nog kakatoo's gezien, rode en gele papegaaien en een liarbird. De laatste is een bijzondere vogel die bijna nooit te zien zijn in het wild. Bij ons zat hij gewoon op het pad. Het zijn hele bijzondere beesten die allemaal geluiden na kunnen doen. Ze kunnen andere vogels nadoen, maar er gaan ook verhalen over regenwouden waar er met een kettingzaag veel bomen werden omgezaagd, waar de liarbird op den duur het geluid van een kettingzaag nadeed!

Donderdag was de laatste dag met de Jumbo, de laatste dag met de hele groep en alle staff. Na een week van feesten, super mooie dingen gezien en gedaan te hebben, hele leuke mensen te hebben ontmoet en alle belangrijke dingen voor de komende maanden te hebben geregeld, was dit onze afsluiting. Dat was wel even heel raar hoor! Het is wel een geweldig eindfeest geworden. Het was onze eerste super mooie en warme dag hier, het feest was in een hotel aan het strand, wat wil je nog meer! Het carnaval-thema was door veel mensen nog erg origineel uitgewerkt, heel erg gelachen, ik was zelf als ster.

Zaterdag zijn we met vrienden van Regina naar Bondi Beach geweest. Helaas is het seizoen hier nog niet echt begonnen en de enige lifeguard die ik op de foto heb kunnen zetten was een oudere man met dikke buik, haha! Dus meiden, de foto's van de 'echte' lifeguards moeten denk ik wachten tot mn volgende bezoek aan Sydney! Zondag hadden we met Marleen afgesproken en zijn we naar Manly Beach geweest, daar met een hele groep meiden die in Sydney als au pair werken gepicknickt op het strand, super gezellig!

Verder is iedereen nog een beetje z'n weg aan het vinden in dit 'ritme'. Sydney is een geweldige stad, wel heel heuvelachtig, dat had ik niet verwacht! Maar er hangt een relaxte sfeer, ik heb er geen enkel probleem mee om 's nachts alleen over straat te moeten, het leeft hier altijd. We weten nu al waar je moet zijn voor gratis internet en waar de grote supermarkten te vinden zijn. Het slapen in het hostel vergaat me beter dan verwacht, ik word niet eens wakker van iedereen die binnenkomt midden in de nacht, maar misschien komt dat doordat ik zelf nooit de eerste ben en doordat als ik eenmaal slaap, ik ver weg ben door het slaaptekort! We hebben echt een prima hostel, met ontbijt, tv-kamer en dakterras met uitzicht op de Harbour Bridge! Het enige nadeel aan dit hostel is dat de douchekoppen ongeveer op ooghoogte hangen, dus handig haren wassen is wat anders...
Omdat het ons hier verder goed bevalt (en omdat onze bankpasjes pas gister binnen zijn gekomen) hebben we besloten nog tot woensdag in dit hostel te blijven, we slapen met allemaal anderen van de Jumbo op de kamer, heel gezellig! Woensdagochtend vlieg ik met Eveline, Regina en Mariska naar Cairns. Ik vind het wel jammer om alweer weg te gaan uit Sydney, het bevalt me erg goed hier en ik wil nog zoveel zien en doen hier! Maar het leuke is dat ik op mn reis zeker nog een paar keer terug zal komen in Sydney, dus sommige dingen zijn nu uitgesteld tot mn volgende bezoek! We gaan al naar Cairns omdat daar binnenkort het regenseizoen gaat beginnen, voor die tijd willen we daar de omgeving zien en een auto kopen om de oostkust mee af te dalen. Ik heb er veel verhalen over gehoord, dus ben ontzettend benieuwd! Ons nieuwe avontuur begint dus morgen en het heerlijke hier is dat alles mag en niets moet!

Voor als jullie me op een andere manier dan via de mail willen bereiken: mijn Nederlandse nummer bestaat nog steeds, alleen heb ik over het algemeen mijn Australische sim-kaart in m'n telefoon zitten, dus het zou kunnen zijn dat ik pas veel later reageer. Mijn Australische nummer gedurende mijn verblijf hier is: 00614-35503871.

Chakamulaka!

Reacties

Reacties

jollie

hey aussie girl!

Sydney is inderdaad geweldig, operahuis is zoooo machtig om te zien, echt cool. Veel outdoor dingen aan het doen wat k al verwachtte :p pak elke kans, dan kan je nooit spijt krijgen! Vind je verhalen leuk om te lezen, zo herleven kev en ik de reis beetje opnieuw, jij maakt het alleen af :D geen nieuw nieuws verder aan onze kant, xxxxxxxx

Patricia

Hoi Anne!!

Ik zit met ongeloof je verhaal te lezen! Wat ontzettend gaaf! Ben zoooo jaloers!!haha
Jammer van die lifeguard! Had op z'n minst een super hottie verwacht!;)
Geniet nog even van Sydney! Ga je duiken in Cairns?
xx

Queenie

Wat een geweldig en leuk verhaal Moon! Echt super om te horen dat je daar aan het doen bent waar je voor bent gekomen: GENIETEN! en lekker veel van het land zien.


Xx

Vita

G'day mate!
Wat een leuk verhaal! Ik zit nu hard te leren voor tentamens maar stiekem leef ik helemaal met je mee en loop ik in gedachten ook rond het Opera House en zwem/surf ik tussen de hoge golven. ;) Blijf genieten (en leuke verhalen schrijven voor de thuisblijvers:p) en heel veel plezier in Cairns!! En niet te vergeten 'no worrie's!!!!

Ing

Moooontje!!
Wat super gaaf!
Moet om zoveel dingen lachen, ook echt dingen die jij je afvroeg waar we het over gehad hebben tijdens de buitenritten.. je leest jou enthousiasme tussen de regels!

Blijf genieten!
Liefs

Marit

Ja hoor voordat het regenseizoen begint..
lekker dan hier regent het al de hele dag..
haha;p
het klinkt zooo vet!
wauw, ik ben zooo benieuwd wat je nog meer gaat mee maken!
enjoy!
xxx

Iris

Wat een onwijs gaaf verhaal! Je krijgt het bijna voor elkaar dat ik nu meteen in een vliegtuig spring naar Down Under en t allemaal zelf te bekijken! :D
Erg benieuwd ook naar al je foto's.
Hier is de herfst goed begonnen: guur en nat. Gelukkig (?!) houdt studie me erg druk bezig. Die paper voor NRS is zelfs al week van tevoren klaar dus kan me storten op t tentamen en OR (WHHAAAA maar dan van angst ;) )
Keep having fun (and writing about it)!
Liefs

Claudia

Ik lees dat je genoeg foto's hebt als je terug komt.. Haha;) Goed naar mij geluisterd moontje! (Y)

Mera

Hahah, wat een onwijs tof verhaaltje moon. Anne en ik hadden precies dezelfde ervaring op de douane, dus wie weet was het dezelfde ;).

Verder ben ik echt ziek van jalouzie nu! Ik MOET terug. Als jij daar nou even een hele tijd blijft dan kan ik na Juni nog 2 maanden bij je langskomen, haha.

Anne-Monique

Super bedankt allemaal voor alle berichtjes, vind ik erg leuk om te lezen!! Ik zal genoeg foto's maken hoor, haha! Zondag gaan we naar het GBR: duiken en snorkelen, nu al onwijs veel zin in! Succes allemaal met de studie en in de regen. Een troost: hier in Cairns regent het ook al de hele dag... Take care everyone!! Liefs van mij

IngepinXx

Ha die Moon.
Wat een heerlijke stuiterbal ben je in je enthousiasme! We moeten erg lachen om je mooie verhalen en genieten een beetje veel met je mee. Geweldig wat je allemaal onderneemt... Wij hebben volgende week ook vakantie en gaan naar Bayern. Daar sneeuwt het bij vlagen al...
Geniet ze, tot ziens&zoens, Herbert&IngeXxxxxx

Kimberley

Hee lieve Moon. Ik zit nu in de bus naar huis vanuit LONDEN!! Ontzettend gezellig gehad, hele lieve mensen van de Ahk. Ook in een Hostel gezeten, maar wel ontzettend primitief ;) ik mail je anders nog wel met meer!
Heel leuk om je verhaal te lezen, ik vermaak me wel in de bus zo! :D ik ben blij dat het je zo bevalt en dat je al zo gewend aan het raken bent! De WHAAA momenten moet je ook zeker niet loslaten. Super leuk Moon! Ik ben al druk op zoek naar een andere goeie knuffelaar ;) hihi.

Ben

Hey schat! Dan eindelijk een berichtje van mij. We zijn net terug uit Turkije, ook ff lekker een paar dagen naar de zon geweest dus.

Leuk om je verhalen te lezen, erg herkenbaar allemaal. Zo te lezen vermaak jij je wel, had ook niet anders verwacht;). Blijf genieten, ik blijf je volgen en je hoort nog wel van me! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!