moontje.reismee.nl

Bangkok!

Hoi Allemaal!


Hier even een berichtje vanuit Bangkok!
We hebben een goeie vlucht hierheen gehad. Het is wel lang, maar gelukkig viel het me mee, dat krijg je als je je voorbereid op het ergste ;) Ik ben alleen wel onwijs jaloers op mensen die gewoon kunnen slapen in het vliegtuig, helaas lukt dat mij zelfs bij 11 uur vliegen dus niet....


Toen we woensdagochtend in Bangkok aankwamen zijn we eerst gaan ontbijten in het hotel, om daarna toch maar 2 uurtjes te gaan slapen. Niet te lang, want dan kom je nooit in het ritme!
Daarna met z'n zevenen (Eveline, Regina, Mariska, Bas, Sanne, Gijsbert en ik) de stad in gegaan, een heel stuk gelopen en onze ogen uitgekeken. Wat een stad dit! Overal staan mensen te koken en overal wordt je aangeschoten door tuktuk-chauffeurs die je ergens heen willen brengen. De mensen zijn hier over het algemeen erg aardig. Heel grappig was het bijvoorbeeld toen een tuktuk-chauffeur ons een ritje wilde aansmeren voor 200 Bath en er een ouder vrouwtje langs mee liep die dat hoorde en toen tegen me zei: niet doen hoor, 60 Bath, maximaal! De tuktuk-chauffeur vond het iets minder grappig, haha. Een stuk verderop hebben we alsnog 2 tuktuks gepakt en hadden we een hele route afgesproken. We zijn bij 2 tempels wezen kijken en bij een aantal verkooppunten. Daarna gegeten bij een Vietnamees, dat was wennen!

Donderdag ging de wekker om 6 uur omdat we een fietstour hadden geboekt! Een Nederlandse man heeft hier een 'Bangkok by bike-tour' bedrijfje opgezet. Met zn vijfen (Eveline, Mariska, Regina, Bas en ik) en een Duits-Thais stel + gids zijn we gaan fietsen door Bangkok. Echt bizar wat een contrast. Je fietst praktisch door de huizen van de arme mensen, door steegjes die te krap zijn om te fietsen, met fiets en al op de boot naar een groen eiland, waar de enige 'weg' een betonnen paadje van een meter breed was. Als je er dus afvalt, dan lig je in de modder! Onderweg zijn we meerdere keren gestopt om wat te drinken, voor de lunch, bij allerlei tempels, graven, enz! De meiden waren allemaal helemaal fan van onze gids, eigenlijk wilden we hem meenemen in onze flight-bag, haha! Hij deed echt alles voor ons, spullen sjouwen, tillen, echt bizar! Na 6 uur fietsen helemaal moe, bezweet en verbrand weer terug bij het beginpunt. Daarna werden we met de auto door de Nederlandse eigenaar weer netjes terug gebrachtnaar het hotel. Lekker douchen en relaxen daarna! 's Avonds hebben we nog een taxi gepakt naar een ander deel van Bangkok om daar te eten in een leuk restaurant met live muziek (aangeraden door de eigenaar van het fietsbedrijfje).

Nu gaan we de bus in naar het vliegveld. Op naar Taipei en dan naar Sydney. Bangkok was gaaf om een keer gezien te hebben, maar ik zal de uitlaatgassen en het chaotische verkeer niet missen! Als je denkt dat het verkeer in Parijs erg is, dan moet je echt een keer hierheen.Je wordt gewoon vergast hier! Maar de auto's hebben niet eens allemaal deuken, kennelijk zijn zede chaosgewend.

Nu erg benieuwd naar Australie, daar gaat de reis nu heen. Het volgende berichtje volgt dus vanuit daar!Op naar de bestemming van onze dromen!

Liefs!

Reacties

Reacties

Sanne

Heerlijk wat herkenbaar ;)
Dat hadden wij ook. Met name dat fietsen over die kleine paden is inderdaad een levenservaring :)

Geniet ervan!
Kus

Queenie

Superleuk verhaal! Ik zie het al helemaal voor me haha.Dit moet ongetwijfeld de meest avontuurlijke fietstocht zijn geweest die je tot nu toe hebt gemaakt. Enjoy it! xx

Hélène

Leuk om te lezen!
Het lijkt me inderdaad een hele ervaring.

en om je hier ook even op de hoogte te houden: ik heb het bedankje afgeleverd hoor! Ze vond het heel lief van je!

x

Amber

Wat een ervaringen nu al!!!
Kan het me helemaal voorstellen dat alles zooooo anders is!

Blij om te horen dat je veilig bent aangekomen!!
Ik kijk al uit naar het volgende verhaal :D

XxX

Bas

Wat leuk zeg!!!! Veel plezier in Sydney !

Kieks!

hey krullie!!!Sorrrryyyy voor de late reactie. Was nogal chaos hier thuis.. Zo verrot dat ik niet eens ff afscheid heb kunnen nemen van je :(. Nu moet ik een half jaar of miss wel langer het krullenbollentje missen :P maar wel leuk dat je dit blog heb gemaakt! Leuk om te lezen wat je allemaal al heb gedaan in Bangkok. :D lijkt me echt een vreselijk vieze stad met inderdaad al die uitlaatgassen dikke smog daar:P Maar die tempels zijn dan wel weer gaaf! Stuur anders wat foto's naar me mail als je dat kan?! Vind het nog steeds knap van je om alleen naar Sydney te gaan! Nou laat maar snel weten wanneer je aangekomen bent in Aus. :D

Dikke knuf xxxx oja ik stuur dit ook door naar me ma. Die vind dit altijd wel leuk om te lezen van je!

BYEEEE (L)

Emily

Tja heb hier maar 1 woord voor: JEALOUS!!! :D

rita

hé mona

leuk je verhaal te lezen, herkenbare wanorde.
spannend
ben erg beniuwd hoe het je in australië vergaat, heb als van peet gehoord dat je daaar veilig aangekomen bent, na de nodige turbulentie.
geniet ervan, dikke knuf Dorine en rita

Eveline

Hoi Anne-Monique,
Ik was nieuwsgierig hoe het je vergaat op je grote reis en Marloes was zo lief het adres van je site door te geven. Ik vind het leuk om je te volgen en weer een beetje Australie te herbeleven. Ik wens je een SUPER mooie reis met HEEL VEEL mooie en bijzondere ervaringen. Ik heb er samen met Marloes een super tijd gehad!
groetjes Eveline

Kimberley

Mooniedanoonie!
Voor als je er aan de andere kant van de wereld niks van merkt, Marco heeft een nieuw nummer, Waterkant :) Nice hoor!
Maar hoe is het daar? Het is nu wel lastiger treffen met dit tijdsverschil.. ! Ik reken een aantal keer per dag nog even hoelaat het bij jou is :) (meestal slaap je dan, haha)

Liefs en een dikke knuffel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!